hObi yg pELik...

hobi....korang ade hobi x??mesti ade kn...ari nie aku nk citer pasal hobi yang pelik2..korang ade tak hobi yang pelik2 nie???
aku pon xtau,,nape tetibe jer aku nk cakap sal hobi yang pelik nie...
mungkin sebab klasmate aku td...

ok..
aku citer sal klasmate aku tadi ngan hobi beliau yang sedikit plek...
td aku g perjumpean utk satu projek ilmiah klas aku...
ade 2orang ahli kump aku nie selambe jer bwk bekal air tin ...satu brperisa teh dan satu lg xdapat dikenalpasti
(sebab aku xnmpk dy pnyer tin tu)))
.
.
pastu member aku nie ngan muke selambe jer g mintak penutup tin dorang tu...
aku yg menjadi saksi kejadian tu..kompius laa..aik..ade peraduan kumpul penutup tin dan menang tv plasma 46 inci ke nie???kate ku di dalam ati...
pastu aku pon...salambe jer la tnyer..ye laaa..mne tau..kot2 aku pon bley menang nnt...

antara perbualan aku dgn beliau(nme sebenar terpakse dirahsiakan ats sebab2 keselamatan)

aku yg kompius: aik..ko nk watpe?

member ku: saje jer..da bnyak da kt umah aku, aku simpan.

aku yg kompius: ko mmg kumpul mende nie ke??????????

member ku: a,,,aahh...aku ske kumpul mende nie...

aku yg kompius: oooo....


aku terpk2...nape plek sngt hobi dy...ape yg bgus sngt dengan penutup tin tu???
lalu aku suarakan ketidakpuasan ati ku kpd member ku yg lg sorang..turut berada di tempat kejadian...


aku lg: plek gler hobi...

memberku yg klaka: alaa...aku pernah dengar satu hobi yang lagi plek dr tu..

aku lg: ko dengar ktne?hobi pe?

memberku yg klaka: kt radio..ade sorang kol citer sal hobi member dy yg pelik..cbe ko teka ape hobi dy??mst ko xkn berjye tekanye...

aku lg: ape ek..kumpul selipar jepun sebelah kiri jer???

memberku yg klaka: tak ar...ko nk tau x ape?

aku lg: ape?

memberku yg klaka: kumpul siput babi...

aku lg: haaaaa????ape kejadahnye kumpul menatang tu???

memberku yg klaka: sebab..dy kte..member dy cakap,,tu la..satu2 nya babi yg boleh dy pegang...kah3....(member ku ketawa sakan sambil menutup mulut...)

ape pendapat korang ngan hobi mereka2 tersebut...xcukup dengan tu..aku ade satu ag crite sal manusia yg ade hobi plek nie...xlen xbkn..maksedara kesayangan ku...hobi dy ialah kumpul barang free...alaa...brg free yg mcm klau korang bli ubat gg..dpt pinggan..bli ali cafe dpt cawan tu...dy ske sngt cri brg2 yg free cmtu...slalunye dy akan bli brg2 sebab
nk kn adiah tu....sampai satu kabinet dapur umah dy penuh ngan cawan ali cafe..pearl cafe...indo cafe..darlie..feel freash...dan mcm2 ag laa...
sampai suami dy yg da sedia mklum ngan hobi plek wife dy nie pon....klau g mne2..pastu nmpk ade brg yg klau bli dpat percume pape yg comey sket...mest dy bli utk wife dy...
da la brg2 tu...dy xguna..dy simpan satu tempat...aku nk mintak satu pon dy bising...suh aku ambik yg dy bli...xpyh ambik yg free..plek bkn????
erm..
tu laaa....
manusia ade pelbagai ragam....
korang ade x hobi yg plek2 nie????






5 ulasan:

Mr Daha berkata...

Ha3.. ape motif kawan ko tu kumpul siput babi? gelak guling2 aku baca.. hahaha.. :D

Aku ada kawan ske simpan tisu... tisu starbuck la, mcd, kfc dan sbgainya nk wtpe tah... stock simpanan di hari tua kot.. :D

ain fathihah berkata...

hahaha

peliknya

*gelak golek-golek*


ehem, salam singgah

miEn.. berkata...

mr daha...> tulaa....aku pon xtau ape motif dy....kwn ko kumpul tisu free tu pon plek gak...bekalan ari tua ek...ermmm..nk wat gak ar...
:p

ain>>..huhuhuhu...sile dtg lagi yer...

Zaizulakmar berkata...

Aku suka kumpul penutup tin jgk. Da dekat dua bekas gula-gula kopiko yg besar tu. Tiap2 ari aku kumpul tin kat kolej lebih kurang sejam juga la keliling kolej tu. Tin aku jual, penutup tin aku simpan. Best apa???

miEn.. berkata...

huuuuuhuuhuhuu....
aizulakmar...ape yg bez erk????
mne tau...aku dpt jd kn hobi ko sbagai slah satu hobi aku lak...

Catat Ulasan